Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу
7C7D6B82-9FBC-45D7-917A-C9633D55B027.jpeg

IBRAHIM MURADOV

Education:

Master’s degree at Middle East Technical University (Turkey), Eurasian Studies,

Thesis title: The Competition Between the European Union and The Russian Federation Over the South Caucasus And Its Implications,

June, 2015

Scientific degree:

Ph.D. at Middle East Technical University (Ankara, Turkey), Department of International Relations, PhD Diploma Number 139358, ID number 99631203126, 26.09.2019 р.

Thesis title: The Donbas Conflict as A Form of Hybrid Warfare: A Neoclassical Analysis, September, 2019

Certificates:

1. Attendance at Foundation for Political, Economic and Social Research (SETA) seminars on Human Rights and Turkish Foreign Policy for two months in Ankara (Turkey), October, 26 – December, 12 2019

2. Attendance at the Foundation Our Ahıska seminar in Mugla (Turkey), November, 30 2018.

3. Conference presentation at Samtskhe-Javakheti State University (Georgia), October, 26, 2018

Scientific Publications in Foreign Journals:

1. Ibrahim Muradov (2022) Azerbaijan’s Standpoint Vis-A-Vis the Russia-Ukraine War, Technical Report, https://www.researchgate.net/publication/363665700_Azerbaijan's_Standpoint_Vis-A-Vis_the_Russia-Ukraine_War

2. Ibrahim Muradov (2022) Russia's war against Ukraine: security dilemma or what?, Avrasya Dünyasi, https://www.researchgate.net/publication/360223019_RUSSIA'S_WAR_AGAINST_UKRAINE_SECURITY_DILEMMA_OR_WHAT

3. Ibrahim Muradov (2022) The Russian hybrid warfare: the cases of Ukraine and Georgia, Defence Studies, DOI: 10.1080/14702436.2022.2030714

4. Muradov, Ibrahim. 2021. “The Latest War in The Caucasus and Lessons For Ukraine”, Conference Proceeding, Oles Honchar Dnipro National University.

5. Muradov, Ibrahim. 2020. “Information War in Ukraine Before And After The Donbas Conflict.” International Journal of Russian Studies 2: 202–22. http://www.ijors.net/issue9_2_2020/pdf/__www.ijors.net_issue9_2_2020_article_7_muradov.pdf.

6. Muradov, İbrahim, and Özgün Ersin. 2020. “Emmanuel Levinas ve Uluslararası İlişkiler.” Spectrum: Journal of Global Studies 9 (1): 121–42. http://spectrumjournalofglobalstudies.net/wp-content/uploads/2020/04/7_Levinas_pp121-142.pdf .

7. Muradov, Ibrahim. 2020. “Nəyin Bahasına Olsa Da Sülh? Donbas Münaqişəsi Və Sülh Prosesi Haqqında Qısa Qeydlər.” Caucasian Center for International Relations and Strategic Studies. https://www.qafsam.az/pages/article-details/584/1.

8. Muradov, Ibrahim. 2020. “Peace At Any Price? An Overview of Donbas Conflict And Ongoing Peace Process.” Caucasian Center for International Relations and Strategic Studies. https://www.qafsam.az/pages/article-details/584/2.

9. Muradov, Ibrahim. 2019. “The Donbas Conflict and Peace Process.” Epistemological Studies in Philosophy Social and Political Sciences 2 (2): 110–21. https://doi.org/10.15421/341931.

10. Muradov, Ibrahim. 2018. “The Impact Of Nato Enlargement On Ukraine Crisis: Neorealist Perspective.” Epistemological Studies in Philosophy, Social and Political Sciences 1 (1–2): 107–14. https://visnukpfs.dp.ua/index.php/PFS.

Textbooks

1. Muradov, Ibrahim. 2021. Introduction to the Eurasian Studies. Dnipro: Dnipro University of Technology (textbook).

2. Muradov, Ibrahim. 2021. Introduction to International Peace and Conflict Studies. Dnipro: Dnipro University of Technology (textbook).

International research projects:

1. Postdoctoral research fellow at British Columbia University (Canada), scholarship since 2022.

2. Grantwriter of the Capacity Building in Higher Education Erasmus+ project K2. Topic: Establishment of European Studies Center (2022).

Teaching in English

256 academic hours for lectures and seminars throughtout the bachelor degree programme per year

Підвищення кваліфікації

1. Американські Ради, проєкт “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти”, вебінар “Спартанці науки: інтервенція академічної доброчесності”, 27.09.2021р. Досвід Університету штату Мічиган (Michigan State University) та Темпльського університету (Temple Univerisity) у створенні унікальних моделей системи академічної доброчесності та оцінювання, а також розробці курсів з академічної доброчесності для студентів. Спікери: Джейк Каспер, фахівець із питань академічної доброчесності у Деканаті по роботі зі студентами Університету штату Мічиган, відповідає за вживання стратегічних заходів у випадках, що стосуються студентів, яких зловили на порушеннях принципів академічної доброченості в університеті. Брендон Арнолд, координатор програм по роботі із новими студентами в Офісі програм для нових студентів та сімей Темпльського університету. Основною його місією є підтримка кожного із студентів на їх шляху здобуття освіти у Темпльському університеті та під час процесу прийняття академічних рішень.



Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт